Alshetweermag.nl, wat is dat waard?


<p>Wat is het je waard om na de lockdown met je date aan je favoriete tafeltje bij je favoriete restaurant te zitten?</p>

Wat is het je waard om na de lockdown met je date aan je favoriete tafeltje bij je favoriete restaurant te zitten?

(Foto: Karin van der Velden)

Alshetweermag.nl, wat is dat waard?

  Nieuwsflits

MONTFERLAND - De Montferlandse horecaondernemers die met veel succes de Foodrally hielden, hebben iets nieuws bedacht. Met een veilingsite helpen ze lokale Montferlandse bedrijven om na de lockdown de deuren te openen met een leuke actie.

door Karin van der Velden

Het succes van de Foodrally laat zien wat samenwerking kan doen. Ook bij dit initiatief werken ondernemers samen op een leuke manier leven in de brouwerij te brengen als de coronamaatregelen versoepeld worden. Rond 22 februari zal een veilingsite klaar zijn, waar lokale ondernemers een ‘eerste beleving’ veilen. Tot de lockdown is opgeheven worden er elke week tien tot vijftien kavels geveild. De week erna komen er nieuwe kavels op de site. Wat is het waard om in je favoriete café het allereerste biertje uit de tap te drinken of als eerste aan je favoriete tafeltje te dineren? Wil je de eerste zijn die plaatsneemt in de kappersstoel of die de deur uit kan met perfect gestylde nagels?

Het concept

“De situatie waarin bedrijven op dit moment verkeren, vraagt om vereniging en creativiteit”, laat Marcel Beekman van De Dèèl weten. “Ondernemers redden zich terwijl zakelijk alles tegen zit. Dit platform is in het leven geroepen om juist die ondernemers weer even positief onder de aandacht te brengen. We kunnen allemaal niet wachten totdat we weer naar onze favoriete plekken kunnen. Als je biedt op één van de kavels laat je niet alleen zien hoeveel zin je hebt in het moment dat we weer open gaan, je dingt mee om geschiedenis te schrijven. Jij bent de allereerste die weer mag ervaren hoe het leven er ook alweer uitzag voor de lockdown.”

‘Je bent verzekerd van een felbegeerde reservering’

Den Bosch

De inspiratie voor deze veilingsite komt uit Den Bosch. Hier is de veiling van die allereerste ervaring een groot succes. Voor het eerste dansje op de bar werd € 350,00 geboden. “Door flink te bieden op de kavels, maak je niet alleen een unieke ervaring mee, je steunt ook je favoriete winkel, horecagelegenheid of beautysalon. Je bent verzekerd van een felbegeerde reservering voor die eerste dag of avond, die in het teken zal staan van bevrijding met de blik op de toekomst.” De ondernemers die Marcel tot nu toe benaderd heeft, reageren positief. Dat betekent dat er een leuk aanbod op de veilingsite komt te staan.

Foodrally groot succes

De Dèèl, de Plok, ‘t Peeske, de Gracht, Carpe Diem en Brinks Pannenkoeken zijn de bedrijven die de handen ineensloegen voor de Foodrally, waarvan de eerste editie voor kerst plaatsvond. Na de edities lazy lunch en snow valley, die elk twee keer volledig uitverkocht waren, werd afgelopen zondag de eerste tulpenrally gereden, met zeshonderd deelnemers! De editie van 28 februari is bijna uitverkocht. Nadat leden van MKB Montferland op 24 januari met zo’n zestig auto’s meereden, zijn ook bedrijven op het idee gekomen om dit aan hun medewerkers aan te bieden. Een leuk alternatief voor een personeelsuitje!

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden